torsdag 6. september 2012

Ulltull

Hjelp! Kun pluss 5 grader her i morres og dermed er sesongen for ull under til barna i gang. Alt for tidlig og gangske vemodig. Det er på tide å ta en titt på det som ble stuet bort, litt sånn vilkårlig, mens vårsola stekte. Hvor slitt er det gamle? Hvor mye av det gamle passer fortsatt? Hvor mye må kjøpes inn nytt? Hvor mange sett med ull trøye/longs trenger hvert barn? Ikke så lett å si det, men iallefall greit å ha nok til å måtte slippe å vaske ullmaskin flere ganger per uke. Jeg har faktisk allerede begynte å kjøpe inn litt. En større butikk kjede annonserte billig ull midt i august og jeg tenkte jeg skulle være tidlig ute i år. Og det hadde flere tenkt viste det seg. Store køer i butikken og sammenstimling rundt ulla. Enkelte ting var det helt tomt for.  Kjenner at jeg blir svett og gruer meg litt før jeg skal ut å handle inn ull. Det er iallefall greit å ha lista klar, med hva man skal ha og hvor mange i hver størrelse. God ulljakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar